Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Integrace veřejné dopravy Prahy a Středočeského kraje bude pokračovat
Integrace veřejné dopravy Prahy a Středočeského kraje bude pokračovat
Úterý, 22. prosinec 2015 10:30
Autobus v Praze, foto www.dpp.cz

I v příštím roce bude pokračovat proces integrace veřejné dopravy Středočeského kraje a Hlavního města Prahy. Rada Středočeského kraje na jednání dne 21. prosince 2015 schválila důležitý dokument s názvem „Integrace veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji – II. Etapa“, který obsahuje návrh základních parametrů společného Integrovaného dopravního systému (IDS).




Krajská rada doporučuje zorganizovat zasedání řídící rady nového společného IDS Středočeského kraje a Prahy v co nejkratším termínu. „Současně chceme zahájit přípravy založení společného organizátora společného IDS Prahy a Středočeského kraje a připravit ke schválení radám a zastupitelstvům obou krajů všechny kroky nutné k založení společného organizátora a spuštění společného IDS. A v neposlední řadě se chystáme zahájit přípravy realizace postupné integrace a koordinace veřejné dopravy v Praze a celém území Středočeského kraje do jednoho společného IDS,“ vysvětlil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD).

Druhá etapa integračního dokumentu je nyní schválena dopravními výbory i radami jak Středočeského kraje, tak i Hlavního města Prahy. Základní princip IDS zní jednoduše a zároveň atraktivně pro cestující: 1 jízdenka, 1 jízdní řád, 1 tarif. „Hlavním cílem společného IDS Prahy a Středočeského kraje je zlepšení systému veřejné hromadné dopravy. Užitek z integrace budou mít především cestující z obou krajů. Nesporné výhody propojení pražské a středočeské dopravy přinese též objednavatelům a dopravcům. Jeden společný organizátor dopravy bude přehledný pro všechny,“ zdůraznil hejtman Miloš Petera.

Jednou z výhod, které by měla integrace pražské a středočeské dopravy přinést, je náhrada části dnešní automobilové dopravy. To by se mělo pozitivně odrazit i v nárůstu počtu cestujících ve veřejné dopravě. „Více lidí ve veřejné dopravě současně znamená i úbytek aut na silnicích. A to jak v Praze samotné, tak i ve Středočeském kraji, protože jsou příjezdové komunikace volnější. Bude to mít pozitivní vliv na snížení hluku a emisí z individuální automobilové dopravy. Větší zklidnění provozu čeká i okrajové městské části Prahy, kde již nebudou muset složitě středočeští občané hledat volná místa k parkování, protože budou moci využít lepší systém veřejné dopravy a záchytných parkovišť,“ doplnil hejtman Miloš Petera.

Rada Středočeského kraje také na jednání dne 21. 12. 2015 schválila další konkrétní kroky k integraci pražské a středočeské veřejné dopravy tím, že odsouhlasila návrh na dokončení plné integrace železniční dopravy do Pražské integrované dopravy na tratích s částečnou integrací a integrace obce Velký Borek.

V tomto okamžiku zbývá proces plné integrace dokončit na těchto traťových úsecích zařazených do PID:

trať - úsek

012 Pečky – Kouřim
090 Kralupy nad Vltavou - Vraňany
093 Kladno-Dubí – Kralupy nad Vltavou
120 Kladno-Rozdělov – Kamenné Žehrovice
170 Beroun – Králův Dvůr-Popovice
172 Zadní Třebaň – Všeradice
173 Nučice zastávka – Beroun (úsek Beroun-Závodí – Beroun též trať 174)
210 Davle – Čerčany a Měchenice - Dobříš
212 Čerčany – Sázava-Černé Budy

Na základě rozhodnutí rady Středočeského kraje budou výše uvedené tratě a obec Velký Borek integrovány do systému veřejné dopravy od 1. února 2016.








Zdroj: Středočeský kraj
Foto: DPP Praha

(zem)


Integrace veřejné dopravy Prahy a Středočeského kraje bude pokračovat